Tak sama dengan apa yang dibayangan, Lelaki ceraikan isteri di majlis resepsi


Tak sama dengan apa yang dibayangan, Lelaki ceraikan isteri di majlis resepsi


indah.com

Tak sama dengan apa yang dibayangan, Lelaki ceraikan isteri di majlis resepsi

18/11/14
Tak sesuai bayangan, Pria Saudi ceraikan istri baru dinikahi
Gambar hiasan pernikahan di Arab Saudi. dailymail.co.uk ©2014 Merdeka.com Seorang lelaki Arab Saudi baru menikah terus menceraikan  isterinya di malam resepsi sebab dia melihat wajah pasangannya itu tidak sesuai dengan yang dibayangkan.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan,  17/11 , pasangan ini berasal dari wilayah barat Kota Madinah. Mereka setuju menikah meski belum bertemu dan melihat wajah satu sama lain. Namun cara ini disebut taaruf amat popular di Saudi.

Ketika hendak sesi foto di malam resepsi, sang pengantin wanita membuka cadarnya lalu tersenyum ke arah kamera. Tapi suami barunya malah menyingkirkan tubuhnya seolah jijik. "Kamu bukan gadis yang ingin saya nikahi. Wajahmu tidak seperti yang saya bayangkan. Maaf, tapi saya ceraikan kamu," ujar mempelai lelaki.

Menurut media lokal mempelai perempuan terus menangis dan akhirnya jatuh pengsan. Resepsi itu   membuat para tetamu panik dan mereka mencuba mencari solusinya. Namun usaha ini menemui jalan buntu. Si lelaki tetap kukuh menceraikan isteri baru beberapa jam dinikahinya itu.

Kelakuan si memperlai lelaki mengundang kecaman pengguna jejaring sosial. Ramai yang menyumpahinya agar menderita dan menjadi bujangan seumur hidup. "Dia seharusnya melihat kecantikan karakter wanita itu dan bukan wajahnya. Semoga perempuan itu mendapat pasangan yang lebih baik dan Tuhan memberikan apa yang dia inginkan," ujar salah satu netizen.

Sementara pengguna Twitter bernama Abu Nass mengatakan lelaki itu bukan lelaki  sejati dan amat memalukan. "Tidak ada yang memaksanya menikahi wanita itu. Seharusnya dia boleh melihat wajahnya sebelum menikah dan tak perlu menungguh sampai resepsi. Dia itu pencundang dan selamanya menjadi pecundang," ujar Nass geram.
sumber:Merdeka.com






0 Response to "Tak sama dengan apa yang dibayangan, Lelaki ceraikan isteri di majlis resepsi"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel